Kiffel Pesulassa tahdomme mahdollistaa vastuullisilla valinnoilla lisää vuosia tekstiileille. Me haluamme palvella asiakkaita, jotka tahtovat tehdä arjessaan vastuullisia valintoja sekä toivovat valitsemiltaan palveluilta helppoutta. Katso ohjeet pakkaamisesta täältä.
Olemme koonneet tälle sivulle usein kysyttyjä kysymyksiä, joista toivomme teille olevan apua. Jos jokin jäi kuitenkin askarruttamaan, otathan yhteyttä rohkeasti meihin.
Maton pesua tilatessa sinun tulee tietää vain maton koko sekä maton tyyppi. Tuotesivulla opastamme aina tilauksen kaikissa vaiheissa.
Verkkokaupassamme on käytössä turvallinen Paytrail-verkkomaksupalvelu, joka tarjoaa verkkopankkimaksut.
Useimmiten tekninen ongelma johtuu hetkellisesti katkoksesta, jolloin kannattaa yrittää uudelleen hetken kuluttua. Jos ongelma toistuu, etkä onnistu tilauksen teossa, toivomme, että otat yhteyttä meihin vaikkapa sähköpostilla tai jätät yhteydenottolomakkeen kautta viestiä.
Ei. Ainoa mitä sinun tulee tehdä on pakata pestävät tuotteet jätesäkkiin ja teipata säkki kiinni. Osta verkkokaupasta halutut palvelut, ja tämän jälkeen teippaat paketin päälle paperin, jossa lukee asiakaspalautuskoodi 9547759 sekä oma nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi.
Yritysasiakkaat eivät voi toistaiseksi tehdä tilausta verkon kautta. Yritysten pesulatarpeet ovat usein kodin tekstiilejä isompia kokonaisuuksia, joihin laskemme aina erillisen tarjouksen. Lähetä meille sähköpostia ja kerro pesulatarpeistasi, niin laskemme sinulle mielellämme tarjouksen: info@kiffelpesula.fi
Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?
Ota yhteyttä niin autamme mielellämme!
Voit valita useiden eri toimitusvaihtoehdon väliltä riippuen missä asut. Näet ostoskorisivulla toimitusvaihtoehdot, kun olet lisännyt postinumerosi ja asuinkaupunkisi.
Toimitusten hinnat ovat 0 €- 19,90 € välillä. Jos sinun on helppo tulla pesulaamme, voit tuoda sovittuna aikana pestävät pyykit suoraan meille. Jos asut Vaasan kaupunkialueella, voit tilata noutopalvelumme; noudamme ja tuomme tekstiilit sovittuna ajankohtana suoraan kotiisi.
Matkahuollon kautta on mahdollisuus lähettää ja vastaanottaa noutopisteen kautta tekstiilit. Vaihtoehtoisesti voi myös palautuksen ottaa kotitoimituksena.
Pakkaamista varten tarvitset vain 75 litran jätesäkkejä, teippiä, (paperin palan) sekä tussin. Katso tarkemmat ohjeet tästä videosta.
Voit lähettää meille niin paljon pyykkiä kuin sinulla on tarvetta pestä. Jos kotoa löytyy isompi kasa tekstiilejä pestäväksi, voit lähettää ne vaikka kaikki kerralla pesuun. Näin pakkaaminen, lähetys ja nouto hoituvat koko pyykkivuorelle yhdelle kertaa.
Tarkka aikataulu riippuu pesulamme jonosta, tekstiilien ja mattojen mahdollisista tahroista sekä kuljetuskumppanimme aikatauluista. Normaalisti pyykit viettävät pesulassa jonosta riippuen 1-2 viikkoa.
Huomioithan, että mikäli pyykit on lähetetty samalla kertaa, ne myös palautetaan samalla kertaa, aina pisimpään kestävän tekstiilin tai maton valmistumisajan mukaan.
Lähtökohtaisesti kyllä. Jos sinulla on toiveita pyykkiesi palautuksen suhteen, voit lisätä toiveesi tilauksen yhteydessä Lisätietoja-kenttään tai ottaa meihin tilauksen jälkeen yhteyttä sähköpostitse: info@kiffelpesula.fi
Lähtökohtaisesti tekstiili ei voi kadota Matkahuollon prosessissa, jos jokaisessa paketissa on asiakaspalautuskoodi ja lähtettäjän tiedot. Emme ota vastuuta, jos lähettäjän teippaama lappu irtoaa.
Jos tekstiili katoaa, niin selvitämme yhteistyössä Matkahuollon kanssa, missä
tekstiili on.
Pesemme kaikki vesipesun kestävät tekstiilit. Emme ota vastaan kemiallista pesua vaativia tekstiilejä, kuten villakangastakkeja. On asiakkaan vastuulla tarkistaa, onko tekstiili vesipestävä vai ei ennen tilauksen tekemistä.
Pesun hintaan sisältyy tekstiilin pesu ja kuivaus sekä tarvittaessa mankelointi ja silitys. Esimerkiksi lakanat mankeloidaan ja työvaatteet silitetään. Verhot puolestaan höyrytetään tai mankeloidaan. Kauppakassilliseen pyykkiä sisältyy tekstiilien pesu ja kuivaus.
Pesemme kyllä! Yhteistyökumppanimme painopeittojen pesussa on Tikkiteam Oy: tikkiteam.com
Voit ilmoittaa eritteistä, ulosteesta, luteista tai muista tekstiilin pesun kannalta olennaisista tahroista verkkokaupan tilauksen Lisätietoja-kentässä. Mikäli asia muistuu mieleen vasta tilauksen jälkeen, voit aina laittaa meille sähköpostia: info@kiffelpesula.fi
Tekstiilin kuidut elävät, ja jotkut materiaalit kutistuvat pesussa, vaikka pesuohjeita noudatetaan tarkasti. Emme vastaa tekstiilien kutistumisesta, mikäli kutistuminen tapahtuu pesuohjeiden mukaisen pesun yhteydessä.
Petauspatjojen päälliset kutistuvat aina hieman pesussa, samoin puuvillaisissa ja pellavaisissa tekstiileissä on kutistumisen riski. Viskoosi kutistuu hieman, mutta kosteana muotoilu ja silitys palauttaa tekstiilin mittoihinsa.
Lue lisää aiheesta: blogi kutistumisesta
Käytämme kaikkien tekstiilien pesussa lähes tuoksuttomia pesuaineita. Pesuaineidemme tuoksu muistuttaa hotellin puhtaiden lakanoiden tuoksua, joten kyseessä on hyvin mieto tuoksu. Meiltä löytyy myös täysin tuoksuttomia ja allergiaystävällisiä pesuaineita.
Ilmoitathan meille tilauksesi yhteydessä, jos haluat, että pyykkisi pestään täysin tuoksuttomilla pesuaineilla. Voit tehdä tämän verkkokaupan tilauksen Lisätietoja-kohdassa.
Käytämme tehokasta hajunpoistomenetelmää, jolla esimerkiksi tupakan haju saadaan yleensä hyvin poistettua. Emme kuitenkaan voi taata, että kaikki hajut saadaan tekstiileistä poistettua. Homepyykeissä hajun poistamisen onnistuminen riippuu siitä, kuinka kauan ja paljon tekstiili on homeelle altistunut.
Lue lisää aiheesta: blogi homeista tekstiileissä + hajunpoistosta
Löydät tekstiilistäsi keltaisen lapun, jos kaikkia tahroja ei ole saatu poistettua ilman riskiä tekstiilin vahingoittumisesta. Mikäli tekstiili rikkoutuu, olemme sinuun henkilökohtaisesti yhteydessä.
Huomioithan, että otamme pesuun vain ehjiä tekstiilejä, emmekä vastaa rikkoutumisesta siinä tapauksessa, että asiakas lähettää meille pesuun jo valmiiksi rikkinäisen tekstiilin. Vastuu rikkoutumisesta on asiakkaalla myös siinä tapauksessa, että kyseessä on vanha tekstiili, joka rikkoutuu pesuohjeiden mukaisesta pesusta huolimatta.
Voit lähettää meille pesuun räsymatot, muovimatot, käytävämatot, ohuet viskoosimatot, puuvillamatot, nukkamatot, plyyshimatot, ohuet ja paksut villamatot, sisalmatot, juuttimatot, aidot käsinsolmitut matot, silkkimatot, erikoismatot, ryijyt sekä kumi- ja PVC-pohjaiset matot.
Matto läpikäy pesuprosessimme, jossa sille tehdään pesu ja tahranpoisto materiaalin mukaan. Maton kuivuminen kestää n. 1-2 vuorokautta. Kun matto on kuivunut, tarkistamme, että pesujälki täyttää laatuvaatimuksemme. Mikäli huomaamme ensimmäisen pesun jälkeen tahroja, teemme pesun ja tahranpoiston vielä toiseen kertaan. Jälleen matto saa kuivua rauhassa pesun jälkeen. Viimeistelemme maton vielä perusteellisesti
Jos et ole varma materiaalista tai siitä, kaipaako matto kuiva- tai erikoispesua, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Me autamme sinua määrittämään, millainen pesu matollesi sopii ja voitko lähettää sen meille: info@kiffelpesula.fi
Voit ilmoittaa eritteistä, ulosteesta, luteista, punaviinistä, kahvista tai muista maton pesun kannalta olennaisista tahroista verkkokaupan tilauksen Lisätietoja-kentässä. Mikäli asia muistuu mieleen vasta tilauksen jälkeen, voit aina laittaa meille sähköpostia: info@kiffelpesula.fi
Pyyhi enimmät eritteet pois maton pinnasta. Ilmoita tilauksen yhteydessä Lisätietoja-kentässä tahroista ja mistä eritteestä on kyse, jotta tiedämme aloittaa oikeanlaisen tahranpoiston viipymättä.
Vinkki! Kotiin kannattaa hankkia tahranpoistopalasaippua, jonka avulla matolle voi antaa ensiapua heti tahrojen tapahtuessa.
Lue lisää aiheesta: mitä ensiapua tekstiileille, joissa on tahroja
Mattoa ei tarvitse valmistella pesuun mitenkään, sillä me hoidamme kaikki pesuun liittyvät asiat puolestasi. Maton valmistelu ei myöskään nopeuta pesuprosessia, sillä mattojen pesuprosessi on aina sama, vaihdellen ainoastaan maton materiaalin mukaan.
Matot kääritään muoviin siinä tapauksessa, että ne lähtevät kuljetuksella takaisin asiakkaalle Vaasan ulkopuolelle. Mikäli noudat matot tai ne kuljetetaan Vaasan alueella luoksesi, perimme muovituksesta 1,50 euron lisämaksun.
Miksi mattoja ei kannata säilyttää pesulasta tullessa muovikääreessä? Lue tästä: linkki blogiin muovissa säilyttämisestä
Löydät matostasi keltaisen lapun, jos kaikkia tahroja ei ole saatu poistettua ilman riskiä maton vahingoittumisesta. Mikäli matto rikkoutuu, olemme sinuun henkilökohtaisesti yhteydessä.
Huomioithan, että otamme pesuun vain ehjiä mattoja, emmekä vastaa rikkoutumisesta siinä tapauksessa, että asiakas lähettää meille pesuun jo valmiiksi rikkinäisen maton. Vastuu rikkoutumisesta on asiakkaalla myös siinä tapauksessa, että kyseessä on vanha matto, joka rikkoutuu pesuohjeiden mukaisesta pesusta huolimatta.
Huomioithan, että mattojen kanttausliima ei ole ikuista, minkä lisäksi valmistusvirheet mattotehtaalla voivat vaikuttaa liiman kestävyyteen. Mitä muita haasteita matoissa voi ilmetä pesussa? Lue tästä: blogi mattojen yleisimmistä ongelmista (Tekstiilihuolto ry:n taulukosta modattu)
Kiffel Pesulan uutiskirjelistan kautta saat lisää tietoa tekstiilijätteen vähentämisesta, tekstiilien pesusta ja muusta tekstiileihin liittyvästä sekä pesulapalveluista. Samalla saat itsellesi maksuttoman Tekstiilipesuoppaan!
"*" näyttää pakolliset kentät
Asiakaspalvelu ja pesula:
Reetta Parpala
050 377 8979
reetta.parpala@kiffel.fi
Yrittäjä, myynti:
Jenni Parpala
044 999 0354
jenni.parpala@kiffel.fi
ma–to 9–15
pe 9–14
Jos haluat asioida aukioloaikojen ulkopuolella, ota yhteyttä asiakaspalveluun klo 8-16 välillä puhelimitse tai sähköpostilla.
Eväste | Kesto | Kuvaus |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |